donderdag 27 februari 2014

Inleiding

Sinds oktober vorig jaar zijn wij de trotse eigenaars van een perceel bouwgrond in de Virginie Lovelingstraat in Belsele (Sint-Niklaas)!

Om de beslissing te nemen om met een bouwavontuur te beginnen, zijn we in ieder geval niet over één nacht ijs gegaan.

We willen dan ook zo veel mogelijk van de bouw volledig zelf doen. 

Aangezien we het uiteraard onze eerste (en hopelijk enige) keer is dat we zelf een huis bouwen, geeft dat uiteraard een leuk en spannend gevoel maar toch schrikt dat ook een beetje af ... Zelf kennen we namelijk we niet zo veel van het bouwen van een huis maar gelukkig laten we ons goed omringen en begeleiden door vrienden en familie met kennis van zaken. Wij werken ook samen met een zeer ervaren metser/aannemer die ons zal bijstaan en helpen indien nodig.

Via deze blog willen wij enerzijds vrienden en familie op de hoogte houden over ons bouwproject en anderzijds iedereen die overweegt, twijfelt, plant, ... met een zelfbouwproject te beginnen een duwtje in de rug geven. Wij hopen dat voor hen deze blog nuttig en informatief kan zijn.

Momenteel staan we op het punt om de laatste stappen van de vloerplaat te beëindigen (buizen ingraven, betonnetten leggen en vloerplaat laten gieten). Ik zal dan ook kort en chronologisch de stappen trachten te overlopen die we nu toe hebben doorlopen.




Aangezien ons huisje een gesloten bebouwing is en in een volledig verkaveling zal gebouwd worden, zeggen deze foto's misschien niet veel maar op deze plek zullen we ons huisje bouwen.  

1 opmerking:

  1. Hello Bram & Jolina,

    Ik heb een website die jullie misschien wel zal interesseren : http://www.happybouwen.be. “De Tripadvisor van de bouwsector”, zo werd mijn website door Trends magazine omschreven. Bouwers kunnen de bouwbedrijven waarmee ze werken beoordelen, toekomstige (ver)bouwers vinden via de zoekmachine de beste aannemer of vakman in hun streek. De website heeft maandelijks reeds meer dan 10.000 bezoekers en telt reeds 1.300 (gecontroleerde) beoordelingen.

    Ik hoop dat jullie dit initiatief nuttig vinden? Indien ja, zijn jullie bereid jullie ervaringen ook op mijn site te delen? Zo helpen jullie toekomstige (ver)bouwers en goede bouwbedrijven (en ook mijn website, die nog wel een zetje kan gebruiken).

    Alvast bedankt!

    Dries

    Andere zaken die me helpen :
    - een facebook like (www.facebook.com/happybouwen)
    - een link naar mijn website op deze blog (of andere website of forum)?
    - praat erover om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen